Juridisch

Juridisch

Leden kunnen bij de BBK terecht met alle aan het beroep beeldend kunstenaar gerelateerde juridische vragen en problemen. Hieronder een greep uit de mogelijkheden. Staat het onderwerp van je vraag of probleem er niet tussen, neem contact op met het adviesbureau om te zien of we je toch kunnen helpen.

Problemen met opdrachtgever, galerie, kunstuitleen

We helpen leden met al deze situaties. Er zijn nog tal aan andere zakelijke conflicten waar een beeldend kunstenaar mee te maken kan hebben. Ook hier biedt de BBK een helpende hand.

Contracten

Als ondernemer krijg je veel met contracten te maken. Onze specialisten kunnen deze voor je controleren. Op het Ledennet zijn gratis voorbeeldcontracten te vinden.

Schade aan een kunstwerk

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Een kunstwerk raakt helaas wel eens beschadigd. Maar wie betaalt de schade en hoe zorg je dat je het schadebedrag uitgekeerd krijgt? De specialisten van de BBK helpen hierbij.

Leden die een schadekwestie hebben kunnen deze checklist gebruiken voor het aanmelden van de schade.

Wanbetaling/ incasso

Wat doe je als een opdrachtgever of koper niet betaald? Onze specialisten kunnen je ook hier in bijstaan en adviseren. 

Werkwijze

Voor alle juridische problemen kunnen leden bellen met het telefonisch spreekuur op dinsdag en woensdag van 14-16 uur met 020 – 623 54 56.

Lukt het je niet op deze momenten te bellen dan kan je ook mailen naar bbk[at]bbknet.nl. Geef in het onderwerp aan dat het om een juridisch probleem gaat. Geef in de mail een uitleg van de situatie en je vraag aan het adviesbureau. Voeg indien mogelijk direct al de bijbehorende contracten of andere documenten toe.

Op dinsdag en woensdag is de juridisch medewerker aanwezig. Op die dagen krijg je een ontvangstbevestiging met geschat moment van behandeling van je vraag. Vragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Uiteraard wordt rekening gehouden met bezwaartermijnen. In drukke tijden kan het voorkomen dat je vraag niet direct behandeld kan worden. Wij vragen daarvoor je begrip.

Vragen van niet-leden worden niet in behandeling genomen.